Hory  |  Pyreneje

Obsah této stránky se v těchto dnech zpracovává. Stránka tedy není úplná. Doporučuji opětovnou návštěvu za několik dnů, kdy by se tady mohlo objevit více informací. Poslední aktualizace proběhla 02.12.2015.

Pyreneje

4. až 21. července 2011

Deníček z Pyrenejí dopisuju na tyto stránky se čtyřletým zpožděním. Někde jsem vyhrabal papíry s poznámkami, které jsme si psali cestou. Bude to spíš takový přepis poznámek, třeba se tam ještě někdy podíváme, nebo tyto informace poslouží někomu jinému.

Odjíždíme vlakem z Brna do Vídně, S-bahn nás převeze na letiště a ráno nám letí letadlo (Fly Niki) do Barcelony. V Barceloně přesun autobusem na autobusové nádraží Sants (3,15€), nebo pohodlněji vláčkem. Nejbližší spoj je plný, času je spousta a tak se po Barceloně vydáváme shánět plynovou kartuši. Marně. Odjíždíme a pokračujeme do Huesca (4 hodiny, 16€) a ještě stíháme další autobus do městečka Sabiñánigo. Přespáváme v malém hotýlku (pokoj za 30€).

Ráno se přesouváme do Torly (jediný autobus odjíždí až v 11:00, 3,70€). Torla je takovou vstupní branou turistů do národního parku Ordesa y Monte Perdido a údolí Ordesa. V Torle konečně narážíme na 3 outdoor obchůdky, kde se dá bomba konečně koupit.

153.6kB
Říčka v Ordese

Spaní je v parku povoleno od nadmořské výšky 2200m a pouze na jednu noc na jednom místě. Cesta do horní části údolí, kde je Refugio de Góriz (2200m). U chaty jsou plácky pro stany, nebo se dá spát přímo v chatě (možno bookovat on-line).

129.9kB
Valle de Ordesa - horní konec

Od Refugio de Góriz chceme vystoupit na Monte Perdido (3355m), ale počasí je zlé a tak pokračujeme dál směrem na Cañón de Añisclo. Ač jsme tudy původně dolů jít nechtěli, v Pyrenejích není turistické značení tak kvalitní jako v Česku, takže jsme si nevšimli vytipované odbočky a sešli z plánované cesty.

163.2kB
Cañón de Añisclo - horní konec

Kaňon Añisclo je ale taky moc hezký. Na spodním konci je parkoviště. Bereme stopa a pokračujeme do městečka Ainsa, které leží na soutoku řek Ara a Cinca. Docela pěkné městečko s malebným historickým jádrem. Noc trávíme v kempu (17€ za nás dva). Ráno pokračujeme stopem do Campo. Odtud jede autobus do Benasque a projížďka je to po té úzké cestě kaňonem docela adrenalinová. Kousek za Benasque je kemp Aneto, jezdí tam autobus za 1€. Nám je ale sympatičtější menší a levnější kemp Ixeia (15€ za oba), který je ještě o pár kroků dál.

Poznámka k cestování autobusem po Španělsku: Počítejte s tím, že autobusy někde jedou jen třeba dvakrát za den. Třeba jednou dopoledne a pak ještě někdy odpoledne. A že pokud se chcete dostat z místa A do místa B, že budete muset jet nejprve do místa C.

Přesun Añisclo do Benasque nám tedy trval zhruba stejnou dobu, jako kdyby jsme to šli pěšky.

164.7kB
Cañón de Añisclo - spodní konec

Dostali jsme se tedy do části pyrenejí zvané Posets - Maladeta. Ráno vyrážíme po GR11 údolím Estós směrem k Refugio Estos. Cestou ale odbočujem k jezerům Batisielles. Následujícího dne jsme vystoupili na Pico Postest (3375m).